چرا شرکت‌های بیمه از سازندگان رباتهای اسکلت بیرونی حمایت نمی‌کنند؟

هزینه استفاده شخصی و خانگی از اسکلت بیرونی، چیزی نیست که بیشتر مردم توانایی پرداخت آن را داشته باشند اما چرا شرکت‌های بیمه تمایلی به سرمایه‌گذاری در این زمینه و تحت پوشش قرار دادن اسکلت‌های بیرونی ندارند؟

چرا سازندگان دستگاه‌ها و شرکت‌های بیمه همراهی نمی‌کنند؟

Adam Rubenfire یک مقاله بسیار قانع کننده و آموزنده درمورد چالش‌های فناوری پزشکی مدرن همچون فناوری اسکلت بیرونی، که در آمریکا تحت پوشش شرکت‌های بیمه قرار دارد، نوشته است. این مقاله ۲۶ نوامبر ۲۰۱۶ در مجله بهداشت و درمان مدرن منتشر شده است.

نکاتی که هنگام خواندن مقاله Adam می‌توان آنها را دریافت: مقاله بهداشت و درمان مدرن هیچ اطلاعات جدیدی ارائه نمی‌دهد اما روی چالش تحت پوشش بیمه قرار گرفتن یک فناوری جدید از جمله اسکلت بیرونی متمرکز شده است. هزینه استفاده شخصی و خانگی از اسکلت بیرونی، چیزی نیست که بیشتر مردم توانایی پرداخت آن را داشته باشند. تنها راه واقعی برای تجاری شدن و در دسترس قرار گرفتن اسکلت بیرونی، این است که تحت پوشش بیمه باشد.

اگر فکر می‌کنید هزینه یک اسکلت بیرونی عجیب و غریب است، در نظر بگیرید که پس از ۱۰ سال قرار گرفتن در یک صندلی چرخدار هزینه بستری مجدد پزشکی و بیمارستان موشک‌وار افزایش پیدا می‌کند. این مشکلات، عوارض جانبی حرکت نکردن و راه نرفتن است. این هنوز ثابت نشده است اما کاهش هزینه‌های پزشکی طولانی مدت برای افراد معلول (مبتلا به فلج) به راحتی با هزینه یک اسکلت بیرونی و استفاده در منزل قابل جبران است. افراد فلج و مبتلا به آسیب نخاعی تنها یک نمونه از کاربردهای اسکلت‌های بیرونی پزشکی هستند. مسئله اصلی در اینجا جزء «طولانی مدت» است. شرکت‌ها در حال حاضر می‌خواهند تحت پوشش بیمه قرار بگیرند اما شرکت‌های بیمه تمایلی به سرمایه‌گذاری در این زمینه ندارند.

مقاله «چرا سازندگان دستگاه‌ها و شرکت‌های بیمه همراهی نمی‌کنند؟» روی بازار بیمه ایالات متحده متمرکز است. پویایی در دیگر بازارهای بزرگ اسکلت بیرونی همچون آلمان، ژاپن و چین کاملاً متفاوت است. آلمان هیچ پژوهش عمده‌ای در زمینه اسکلت بیرونی انجام نمی‌دهد اما رفتار بسیار دوستانه‌ای با آزمایش اسکلت بیرونی در سراسر جهان دارد. آلمان تنها کشوری است که شما می‌توانید در آنجا همه اسکلت‌های بیرونی توانبخشی که به بازار عرضه شده است را پیدا کنید.

در کشور ژاپن تأکید روی اسکلت‌های بیرونی برای کمک به کارگران است اما شرکت‌هایی با تمرکز پزشکی همچون CYBERDYNE نیز وجود دارند. اسکلت‌های بیرونی در ژاپن به طور مستقیم توسط سازمان‌های بیمه محلی، تحت پوشش قرار می‌گیرند. در کشور چین، دولت نقش بسیار فعالی در این زمینه دارد و تعداد بسیاری گزارش در مورد تخصیص بودجه به اسکلت‌های بیرونی پزشکی و گسترش آن توسط دولت چین وجود دارد.

منبع: exoskeletonreport

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *