پوشیدنی رباتیک MyoPro برای نخستین بار در اختیار کاربران نوجوان قرار گرفت

شرکت Myomo، یک تولید کننده پوشیدنی‌های رباتیک پزشکی، تأیید کرده است که از دستگاه MyoPro برای کمک به نوجوانانی که به دلیل هر گونه بیماری و یا آسیب دارای بازوی فلج یا ضعیف هستند، استفاده کرده است. MyoPro به بازگرداندن حرکت و عملکرد بازوی نوجوانان مبتلا به فلج مغزی، آسیب مغزی نخاعی و سایر شرایط کمک می‌کند. MyoPro همچنین بر روی بیماران مبتلا به فلج حاد کودکان Acute Flaccid Myelitis با نتایج امیدوارکننده‌ای آزمایش شده است. با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

Zeke Dees هجده ساله، نخستین کاربر نوجوان MyoPro (تصویر: Myomo)

Zeke Dees، نخستین کاربر نوجوانی است که با MyoPro کار کرده است. وی پس از تقریباً یک دهه، استقلال خود را برای حرکت هر دو دست دوباره به دست آورد. Zeke زمانی که هشت ساله بود یک تصادف داشت. پزشکان تشخیص دادند که وی دچار آسیب مغزی، آسیب نخاعی و آسیب شبکه بازویی شده است. پس از عمل جراحی و درمان جامع، Zeke بهبود جزئی به دست آورد. آسیب شبکه بازویی موجب شد تا بازوی چپ وی به طور کامل فلج شود. پس از آن، او مجبور بود سعی کند کارهای خود را با یک دست انجام دهد.

Liz May، درمانگران کودکان در بیمارستان Shriners شیکاگو می‌گوید: « شبکه بازویی شبکه‌ای از عصب‌هاست که سیگنال‌ها را از نخاع به شانه، بازو و دست می‌فرستد. هیچ مداخله بالینی غیر تهاجمی برای آسیب شبکه بازویی وجود ندارد که نتیجه‌ای مشابه MyoPro داشته باشد. با کمک MyoPro، ما شاهد افزایش عملکرد حرکتی اندام فوقانی هستیم. این دستگاه به بیماران من اجازه داد استقلال خود را به دست آورند و دید آنها به زندگی را تغییر داده است».

نگرش  Zeke پس از استفاده از MyoPro  کاملاً تغییر کرده است و توانسته فعالیت‌های خود را از سر گیرد. فعالیت‌هایی همچون خوردن غذا، بازی کردن در استخر و کمک به کارهای خانه که پس از آسیب دیدگی انگیزه‌ای برای آنها نداشت.

پوشیدنی رباتیک MyoPro برای نخستین بار در اختیار کاربران نوجوان قرار گرفت

Zeke Dees می‌گوید: «دستگاه MyoPro زندگی من را به طور چشمگیری تغییر داده است. نه تنها این امکان را به من داد تا استقلال خود را به دست آورم، بلکه قدرت دست چپ من را بازگرداند. هنگامی که من ۱۷ ساله بودم، این بریس را دریافت کردم و نمی‌توانم زندگی بدون آن را تصور کنم. این پوشیدنی در انجام فعالیت‌های زندگی روزمره به من کمک می‌کند، فعالیت‌هایی که پیش از این قادر به انجام آن نبودم».

استفاده از بریس رباتیک MyoPro ادامه دارد و از طریق مراکز توانبخشی شناخته شده از جمله Easterseals و بیمارستان Shriner در چندین شهر از جمله کلیولند، بوستون و دالاس در اختیار نوجوانان قرار می‌گیرد. اخیراً MyoPro نتایج امیدوار کننده‌ای برای درمان بیماری فلج مغزی به همراه داشته است.
Paul R. Gudonis، مدیر عامل Myomo می‌گوید: «Zeke تنها یکی از داستان‌های موفقیت آمیز بیماران Myomo است که قدرت استفاده از یک اندام فلج شده را دوباره به دست آورده است. داستان وی نمونه‌ای از تعهد Myomo برای کمک به بازگرداندن عملکرد دست افرادی است که در اثر بیماری عصبی عضلانی و یا آسیب توانایی حرکت دست خود را از دست داده‌اند. ما به دنبال این هستیم که نوجوانان بیشتری بتوانند کیفیت زندگی خود را بهبود بخشند، درست مانند Zeke».


بیشتر بخوانیم:

>>کمک به بازیابی عملکرد بازو با دستگاه پوشیدنی MyoPro

>>اسکلت بیرونی MyoPro به کمک نرم‌افزار SolidWorks برجسته می‌شود

>>معرفی اسکلت بیرونی مایوالکتریک بالاتنه شرکت Myomo


منبع: wearable-technologies

استفاده و بازنشر این نوشتار تنها با ذکر لینک مقاله و نام مجله ی فناوری های توان افزا و پوشیدنی مجاز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *