ساخت کفش چاپ سه بعدی برای یک پنگوئن معلول

ساخت کفش چاپ سه بعدی برای یک پنگوئن معلول

پنگوئن‌ها حیواناتی دوست‌داشتنی هستند که به دلیل جذابیت‌هایشان در قلب همه جای دارند. پنج سال پیش تاندون خم‌کننده قوزک پای یک پنگوئن آفریقایی به نام پرپس (Purps) دربرخورد با پنگوئنی دیگر آسیب دید و پرنده بیچاره دیگر قادر نبود به درستی راه برود. اگرچه دامپزشکان آکواریوم میستیک (Mystic) با استفاده از قالب پلاستیکی برای پرپس یک کفش ساختند اما این کفش برای پرنده ۲۳ ساله دست و پاگیر و ناراحت ‌کننده بود. بنابراین کارکنان آکواریوم در تماس با مدرسه راهنمایی میستیک و کارشناسان فنی از سامانه‌های چاپ سه بعدی با مشارکت گروه ACT، تصمیم گرفتند تا راهکار بهتری برای پرپس بیابند.

دانش‌آموزان یک کفش سبک و راحت برای پرنده کوچک طراحی کردند و با چاپگر سه بعدی چند ماده‌ای، کفش چاپ سه بعدی بهتری ساختند. این به دانش‌آموزان فرصتی داد تا فناوری چاپ سه بعدی و مهم‌تر از آن، چگونگی تبدیل یک ایده به محصولی قابل استفاده را درک کنند.

ساخت کفش چاپ سه بعدی برای یک پنگوئن معلول

 دانش‌آموزان قالب موجود از پای پرپس را اسکن کردند و با برخی اصلاحات آخرین نمونه اورتز (اورتزها ضمائمی هستند که پزشک برای قرار دادن در کفش تجویز می‌کند تا بدشکلی‌ها یا سایر مشکلات پا را تصحیح کند) مخصوص پنگوئن‌ها را تولید کردند. این کفش چاپ سه بعدی سبک‌تر و مناسب‌تر است و او می‌تواند مانند هر پنگوئن سالم دیگری راه برود، بدود و شنا کند.

ظاهراً این نخستین بار نیست که قطعه چاپ سه بعدی برای یک پنگوئن که بر اثر جراحت از پای درآمده است، ساخته می‌شود. به لطف برخی از دانشجویان هوانوردی، برای Bagpipes هم پای مصنوعی چاپ سه بعدی تولید شده است.

پیش از این نیز دربارۀ تلاش دوستداران حیوانات برای کمک به حیوانات معلول نوشته بودیم. مثلاً ساخت یک اسکلت بیرونی برای سگهای نیمه فلج، صندلی چرخدار برای بچه گربۀ معلول و پاهای مصنوعی برای یک سگ معلول.


در همین زمینه بخوانید:

>> اسکلت بیرونی Canine به سگ‌های نیمه فلج اجازه راه رفتن می‌دهد
>> صندلی چرخ‌دار چاپ سه بعدی برای بچه گربه
>> پاهای مصنوعی چاپ سه‌بعدی برای سگ معلول


منبع: damngeeky

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *