کنترل وسایل الکترونیکی با خالکوبی فلزی MIT و مایکروسافت

کنترل ابزار با خالکوبی فلزی MIT و مایکروسافت

خالکوبی‌ها در آینده می‌توانند چیزی بیشتر از یک تصویر جذاب باشند. تصور کنید بتوانید با لمس خالکوبیهای روی بدن خود، ابزارهای الکترونیکی پیرامونتان را کنترل کنید. این ایده رفته رفته به واقعیت نزدیک می‌شود.

یک گروه پژوهشی از MIT و مایکروسافت یک فرآیند ساخت به نام «DuoSkin» را توسعه داده‌اند که می‌تواند برای ایجاد خالکوبی فلزی موقت مورد استفاده قرار گیرد. آزمایشگاه رسانه‌ای MIT در حال حاضر سه توانایی مختلف از آنها را نمایش داده است: در ابتدا می‌توان از آنها به عنوان ورودی برای کنترل دستگاه‌های تلفن همراه و رایانه استفاده کرد و پوست را به یک پد لمسی، یک دکمه یا یک نوار لغزنده تبدیل کرد. همچنین می‌توان از خالکوبی فلزی برای تبدیل پوست به یک نوع نمایشگر استفاده کرد که رنگ‌ آنها با دمای بدن تغییر کند. در نهایت نیز می‌توان از آنها برای ذخیره اطلاعاتی استفاده کرد که توسط تلفن و سایر دستگاه‌های مجهز به NFC خوانده می‌شود.

یکی از پژوهشگران این گروه، سیندی هسین لیو کائو، گفت خالکوبی فلزی DuoSkin خیلی آسان است. شما می‌توانید از هر نرم افزار گرافیکی برای ایجاد الگوهای مدار استفاده کنید و به سادگی بر روی یک لایه طلا با بالاترین رسانایی بزنید. بسیاری از گروه‌های پژوهشی علاوه بر گروه کائو نیز در حال توسعه خالکوبی موقت با فناوری بالا هستند اما این یکی شبیه چیزی است که مردم واقعاً دوست دارند داشته باشند. اگر شما می‌خواهید بیشتر در مورد خالکوبی فلزی DuoSkin بدانید افزون بر ویدئوی زیر می‌توانید مقاله علمی دانشگاه MIT را در تارنمای این پژوهش ببینید.


در همین زمینه بخوانید

>> بازوی مصنوعی مرکب‌زن هنرمند خالکوبی بهتر از یک دست واقعی
>> ساعت فراهوشمند اشیائی که لمس می‌کنید را تشخیص می‌دهد
>> کنترل بدون لمس کردن گوشی با انگشتر Aring


منبع: engadget

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *