۱۵ کاربرد قابل توجه اسکلت بیرونی در سراسر جهان

به نظر می‌رسد اسکلت بیرونی آینده بسیاری از صنایع در سراسر جهان خواهد بود. اسکلت بیرونی از دیرباز در فیلم‌های علمی تخیلی وجود داشته است. اما در حال حاضر بسیاری از شرکت‌های خصوصی و سازمان‌های عمومی در حال طراحی و ساختن آنها برای انواع مختلف برنامه‌ها و کاربردها هستند. از کمک به معلولان برای دوباره راه رفتن تا ساختن سربازان آینده، اسکلت‌های بیرونی در حال شکل‌گیری هستند تا در سال‌های آینده بخشی بسیار واقعی از زندگی ما باشند. در اینجا برخی از جالب‌ترین کاربردهای اسکلت بیرونی در سراسر جهان آورده شده است. با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

۱۵ کاربرد قابل توجه اسکلت بیرونی در سراسر جهان

۱- یک شرکت تحت حمایت نایک در حال ساخت نوعی اسکلت بیرونی است که سرعت شما را بیشتر می‌کند

پژوهشگران مورد حمایت نایک یک اسکلت بیرونی مچ پا اختراع کرده‌اند که موجب می‌شود دویدن ۱۴ درصد در مقایسه با کفش‌های معمولی راحت‌تر باشد. احتمالاً سال‌ها طول می‌کشد تا این اختراع وارد بازار شود. استیو کالینز، مهندس مکانیک در دانشگاه استنفورد، در مصاحبه‌ای گفت: «مردم گزارش می‌دهند که با این اسکلت بیرونی احساسی شبیه پرواز داریم».

۲- این اسکلت بیرونی کار سه نفر را انجام می‌دهد

به نظر می‌رسد این اسکلت بیرونی شگفت انگیز با الهام از فیلم علمی تخیلی بیگانگان ساخته شده است. آنها حتی با بلند کردن یک موشک از روی یک قفسه، قابلیت استفاده از این اسکلت بیرونی را به نمایش گذاشتند.

۳- آزمایش یک اسکلت بیرونی برای کمک به کارگران پیاده

ULS Robotics یک شرکت چینی است که متخصص ساخت لباس‌های رباتیک و اسکلت بیرونی برای کمک به کارگران است. این شرکت هم اکنون در حال آزمایش یک اسکلت بیرونی است که به کارگران اجازه می‌دهد بسته‌ها را براحتی روی پشت خود حمل کنند.

۴- این اسکلت بیرونی که روی ویلچر قرار گرفته برای کمک به معلولین طراحی شده است

Laddroller یک صندلی چرخدار هیبریدی است که دارای ۴ چرخ متحرک است که به معنای واقعی کلمه یک فرد دارای معلولیت عملکردی را به حالت ایستاده درمی‌آورد. معلولین با ترکیب اسکلت بیرونی و ویلچر برقی می‌توانند تحرک و استقلال بیشتری داشته باشند.

۵- با یکی از نخستین ربات‌های غول پیکر واقعی آشنا شوید

این اسکلت بیرونی شگفت انگیز Prosthesis نام دارد و وزن آن ۸۰۰۰ پوند (۳،۶۲۹ کیلوگرم) است.

۶- این اسکلت بیرونی نسبتاً ساده به افراد فلج کمک می‌کند تا دوباره قدم بزنند

یکی دیگر از کاربردهای عالی اسکلت بیرونی برای کمک به افرادی است که توانایی استفاده از پاهای خود را از دست داده‌اند. اینگونه ابتکارات موجب می‌شود آزادی، تحرک و عزت نفس کاربر بازگردد.

۷- این اسکلت بیرونی شگفت‌انگیز به معلولان کمک می‌کند تا از کوه‌ها بالا روند

این اسکلت بیرونی شگفت‌انگیز که TWIICE نامیده می‌شود برای کمک به معلولان در بالا رفتن از کوه‌ها ساخته شده است. این دستگاه مطمئناً دنیای کاملاً جدیدی را برای افرادی که حتی در راه رفتن مشکل دارند، باز خواهد کرد.

۸- این اسکلت بیرونی دست را می‌توان با ذهن خود کنترل کرد

دانشمندان مؤسسه پلی تکنیک فدرال لوزان (EPFL) در تلاشند تا یک اسکلت بیرونی ویژه برای دست توسعه دهند که با امواج مغزی کاربر قابل کنترل است.

۹- ارتش آمریکا یک اسکلت بیرونی برای ساخت ابرسربازها توسعه داده است

بسیاری از ارتش‌ها و نیروهای مسلح در سرتاسر جهان در حال آزمایش اسکلت‌های بیرونی هستند. یکی از این موارد ارتش ایالات متحده است که امیدوار است با آنها به اصطلاح ابرسرباز بسازد.

۱۰- این طراح هندی برای کمک به مبارزه با تروریسم اسکلت بیرونی ویژه خود را ساخته است

یک مهندس در هند تصمیم گرفت اسکلت بیرونی ضد تروریسم بسیار ویژه خود را طراحی و بسازد. این اسکلت بیرونی دارای یک باتری ۹ ولتی و ویژگی‌های مختلف تهاجمی است. این یک تلاش عالی برای یک پروژه خودانجام است. اگرچه اثربخشی آن در گرماگرم نبرد احتمالاً مورد تردید است.

۱۱- این اسکلت بیرونی به منظور کمک به راه رفتن کودکان معلول طراحی شده است

۱۵ کاربرد قابل توجه اسکلت بیرونی در سراسر جهان

این اسکلت بیرونی شگفت انگیز مانند بسیاری دیگر طراحی شده است تا به معلولان کمک کند برخی از تحرکات را به زندگی خود بازگردانند. این اسکلت بیرونی به طور ویژه برای کودکان طراحی شده است و با افزایش سن کودکان، می‌تواند با آنها رشد کند.

۱۲- کمک به آتش نشانان در مقابله با حریق

برای کمک به آتش‌نشانان در کار خطرناک خود برای مبارزه با آتش سوزی، یک اسکلت بیرونی ویژه ساخته شده است. این اسکلت بیرونی با استفاده از مواد سبکی همچون تیتانیوم ساخته شده و تجهیزات مختلف آتش نشانی را نیز در خود جای داده است.

۱۵ کاربرد قابل توجه اسکلت بیرونی در سراسر جهان

۱۳- کمک به کارگران ساختمانی

این اسکلت بیرونی بسیار ویژه برای کمک به کارگران ساختمانی در کاهش خستگی و آسیب دیدگی در محیط کار طراحی شده است. اسکلت بیرونی مانند این ممکن است آینده بزرگی از یک سایت ساخت و ساز در سرتاسر جهان باشد.

۱۴- این اسکلت بیرونی برای کمک به افراد در بالا رفتن از پله ها طراحی شده است

این اسکلت بیرونی برای کمک به افراد در بالا رفتن از پله‌ها طراحی شده است. در اصل برای هر فرد معلول مناسب است و همچنین می‌تواند به سالمندان کمک کند تا از پله‌ها بالا روند.

۱۵- این اسکلت بیرونی به منظور کمک به بلند کردن چمدان در فرودگاه‌ها طراحی شده است

و درنهایت، این اسکلت بیرونی برای کمک به کارگران فرودگاه‌ها در حمل چمدان‌های سنگین طراحی شده است. این امر نه تنها موجب صرفه‌جویی در وقت می‌شود بلکه محیط کار ایمن‌تری را برای کارمندان و چمدان‌های شما فراهم می‌کند.


بیشتر بخوانیم:

>> با برگزیدگان چالش نوآوری WearRAcon 20 آشنا شوید

>> اسکلت بیرونی فعال WIITE برای اسکی سواری ویژه بیماران آسیب نخاعی


منبع: interestingengineering

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *