افزایش رضایت مشتریان به کمک پوشیدنی ها

فناوری‌های پوشیدنی به لطف ساعت‌های هوشمند Apple و ردیاب‌های سلامت پیشرفت چشمگیری داشته است. یکی از کاربردهای اخیر این فناوری‌ها بهینه سازی تجربه‌ی مصرف‌کنندگان به منظور افزایش کیفیت خدمات پس از فروش است. برای آشنایی بیشتر با این مقوله با مجله‌ی فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی همراه باشید.

 ساعت های هوشمند شرکت Apple یک مثال از پوشیدنی های مرسوم در بازار است

پیگیری تمایلات مصرف کنندگان با پوشیدنی ها

پوشیدنی‌ها داده‌های بسیاری جمع‌آوری می‌کنند. ردیابی آن‌چه مصرف‌کننده به آن تمایل بیشتری دارد در میان این حجم عظیم از داده دشوار است. از این رو شرکت Carnival Cruises با در دست گرفتن ابتکار عمل اقدام به ایجاد راهی برای برآوردن خواسته‌های مصرف کنندگان کرده است. Walt Disney World نیز روش مشابهی با استفاده از یک دستبند مشابه Fitbit کرده است.

در هر دو مورد، نظر مشتری برای خرید و دریافت کالای مورد نیاز و برنامه‌ریزی سفر به شکل مشابهی انجام می‌شود. مدال شرکت Carnival برای مسیریابی در داخل کشتی ویژه شرکت و حتی گشودن در کابین نیز مفید است. کلیه‌ی داده‌ها برای ارتقای سطح رضایت مشتری جمع‌آوری می‌شود و در طول سفر با کشتی Carnival وی را همراهی می‌کند.

 استفاده از پوشیدنیها به منظور بهبود خدمات پس از فروش: دستبندی که در دنیای دیسنی می‌تواند برای انجام کلیه پرداختها، باز کردن در بازی‌ها و ردیابی استفاده شود.

دستبندی که در دنیای دیسنی می‌تواند برای انجام کلیه پرداختها، باز کردن در بازی‌ها و ردیابی استفاده شود.

افزایش ایمنی بدون خدشه وارد کردن بر رضایت مشتری به کمک پوشیدنی ها

یافتن ایمن‌ترین راه پرداخت برای مشتری یکی از مسائل چالش برانگیز در هر شرکت است. هر چند فناوری‌های ایمن و لایه‌های امنیتی بسیاری به روند پرداخت افزوده می‌شود، جست و جو برای یافتن ایمنی بیشتر ادامه دارد. این مساله در عصری که مشتریان به دنبال حفظ ایمنی خود هستند مهم است. به این منظور قوانین حفاظت از داده‌های عمومی General Data Protection Regulation نیز تعریف شده است. فناور‌ی‌هایی مانند بلاک چین به فرد امکان می‌دهد مخاطب اطلاعات خود و میزان دریافت اطلاعات را مدیریت نماید. به این شکل می‌توانید از مشخصات زیستی بدن خود مانند ظربان قلب یا تصویر چهره به عنوان رمز عبود استفاده نمایید.

استفاده از پوشیدنی ها توسط کارمندان شرکت

استفاده کارمندان از پوشیدنی‌ها می‌تواند به درک نواقص در عمل کمک کند. به طور مثال استفاده از پوشیدنی سامسونگ  Gear S3 در فرودگاه Cincinnati به کارکنان اجازه می‌دهد ذخایر انبارها و تمیز بودن دستشویی ها را پیگیری نمایند. مسئولین فرودگاه به این شکل از زمان مورد نیاز برای انجام کارها و میزان رضایت مشتریان آگاه می‌شوند.

راه‌های مختلف بهره بردن از پوشیدنی‌ها

هر شرکت می‌تواند مطابق سلیقه‌ی خود خود از پوشیدنی‌ها استفاده نماید. افزودن امکانات برای سازگاری یک پوشیدنی با محصولات یک شرکت، استفاده‌ی هدفمند از بخشی از داده‌های پوشیدنی و … می‌تواند از این روش‌ها باشد. به طور مثال یک شرکت می‌تواند تنها به داده‌های GPS اکتفا نماید.


بیشتر بخوانیم:

مروری بر اخبار پوشیدنی ها و فناوری های ورزشی تا تابستان ۱۳۹۷

فناوری های پوشیدنی موجود در بازی های المپیک زمستانی ۲۰۱۸


منبع: forbes

استفاده و بازنشر این نوشتار تنها با ذکر لینک مطلب و نام مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی مجاز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *