این دستکش توانایی تجزیه و تحلیل و کنترل لرزش دست را دارد!

برای میلیون‌ها نفر که به خاطر ابتلا به پارکینسون یا هر دلیل دیگری از لرزش دست رنج می‌برند، امید تازه‌ای ایجاد شده است: ساخت دستکشی که قابلیت تجزیه و تحلیل و کنترل لرزش دست را دارد. برای آشنایی با این پروژه‌ی جذاب و نوآورانه با مجله‌ی فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی همراه باشید.

این دستکش توانایی تجزیه و تحلیل و کنترل لرزش دست را دارد!این دستکش مجهز به یک شتاب‌سنج و یک جفت حسگر فلکس (flex sensor) است و به کمک آن‌ها می‌تواند موقعیت مکانی دست را ضمن لرزش مشخص نماید. یک Particle Photon داده‌های خام را بررسی کرده و دامنه و فرکانس لرزش‌ها را مشخص می‌کند و با بارگذاری نتایج درفضای ابری آن‌ها را برای بازیابی و تجزیه و تحلیل در دسترس کادر پزشکی قرار می‌دهد. Photon یک کیت کوچک توسعه‌دهنده‌ی وای‌فای است که برای ایجاد محصولات متصل به هم در اینترنت اشیا از آن استفاده می‌شود. استفاده از این کیت بسیار آسان است و قابلیت اتصال به فضای ابری را دارد. ماژول وای‌فای Particle P0 یکی از اجزای این کیت است.

لرزش‌های دست وابسته به دلیل ایجادشان در فرکانس و شدت متفاوت هستند. برخی جنبش‌های ریز و بسیار نامحسوس هستند و برخی دیگر لرزش‌های شدیدی هستند که باعث اختلال در روند زندگی روزانه افراد می‌شوند. با تجزیه و تحلیل دامنه و فرکانس این لرزش‌ها پزشکان می‌توانند شرایط بیمار را بهتر درک نمایند.

بهترین ویژگی این دستکش فراهم آوردن یک تسکین فوری برای شخصی است که آن را پوشیده است. این دستکش قابلیت مهار لرزش‌‌های دست را دارد. یک ژیروسکوپ فوق دقیق که با سرعت بالایی در حال چرخش است، ضمن تلاش برای دست‌یابی به موقعیت مکانی خود، نوسانات ناشی از لرزش دست را خنثی می‌کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر به تارنمای hackaday مراجعه نمایید.


بیشتر بخوانید:

>>آخرین اخبار از نمایشگاه جهانی تلفن همراه: ساخت دستکشی برای جراحی از راه دور

>>دستکش‌های هوشمند واقعیت مجازی

>>دستکش هوشمند RoboGlove محصول مشترک جنرال موتورز و ناسا


منبع: hackaday

استفاده و بازنشر این نوشتار تنها با ذکر لینک منبع و نام «مجله‌ی فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی» مجاز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *