صفحه نمایش خم شدنی لمسی Xiaomi

شرکت‌های لنوو، سامسونگ، ال‌جی و شیائومی (Xiaomi) همگی در حال کار کردن بر گوشی‌های هوشمند با صفحه نمایش خم شدنی هستند. تصاویر برخی از نمونه‌های اولیه این نوع گوشی‌ها در فضای مجازی منتشر شده است. همچنین شرکت شیائومی صفحه نمایش منعطف خود را معرفی کرده است.

صفحه نمایش خم شدنی لمسی Xiaomi

یک ویدئو در اینترنت منتشر شده که نشان می‌دهد این شرکت یک صفحه لمسی با قابلیت خم‌شدن ساخته است. با توجه به تصاویر به نظر می‌رسد صفحه نمایش شیائومی قابلیت خم شدن به عقب، جلو، راست و چپ را دارد. شرکت‌های بسیاری در حال تلاش روی چنین طرح‌های مشابه هستند اما هیچ کدام از آن‌ها هنوز تجاری نشده‌اند.

یکی از مشکلات مهم گوشی‌های هوشمند خم‌شدنی هزینه بالای آنهاست. مشکل دیگر این است که لوازم و سخت‌افزار لازم صفحه نمایش خم شدنی مانند باتری به صورت انعطاف‌پذیر تولید نمی‌شوند. نوآوری و توسعه در زمینه صفحه نمایش و فناوری‌های منعطف در حال پیشرفت است. بهترین نمونه‌ای که در این زمینه تاکنون عرضه شده، گوشی‌های G Flex شرکت ال‌جی بوده‌اند که آن‌ها نیز مشکلات مربوط به خود را داشتند. سامسونگ نیز گوشی‌هایی مانند S7 Edge و Note 7 را با کناره‌های خمیده عرضه کرده که در اصل خم‌شدنی نیستند.
بلومبرگ در اوایل سال جاری گزارش داده است که احتمال دارد شرکت سامسونگ دو گوشی هوشمند با صفحه نمایش خم شدنی OLED منعطف در سال ۲۰۱۷ روانه بازار کند. شاید به زودی ما تمام امکانات صفحه نمایشی با قابلیت خم شدن را داشته باشیم.

هم‌اکنون دو شرکت LG و Samsung برای ساخت و توسعه گوشی‎های خم‌شدنی سرمایه‌گذاری کردند. شرکت سامسونگ تا پیش از سال ۲۰۱۷ بیشتر از ۳ میلیارد دلار برای تولید OLED و شرکت ال‌جی نیز ۱.۷۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده‌اند.


در زمینه فناوری‌های انعطاف‌پذیر بیشتر بخوانید:
>>رونمایی سامسونگ از دو باتری انعطاف‌پذیر فوق باریک برای دستگاه‌های پوشیدنی
>>تراشه حافظه مغناطیسی ویژه نصب روی ابزارهای پوشیدنی انعطاف‌پذیر ساخته شد
>>توسعۀ صفحه نمایش OLED بادوام و انعطاف‌پذیر برای ابزارهای پوشیدنی


منبع: Theverge

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *