مسابقه ویژه سازندگان اسکلت بیرونی

Toyota Mobility Foundation و Nesta’s Challenge Prize Centre به کمک یکدیگر مسابقه‌ای برای سازندگان اسکلت‌های بیرونی تعریف کرده‌اند. این مسابقه تحت عنوان چالش نامحدود حرکت یا Mobility Unlimited Challenge شناخته می‌شود. بودجه‌ی این مسابقه چهار میلیون دلار است. در این نوشتار از مجله‌ی فناوری‌های پوشیدنی و توان افزا این مسابقه را مرور خواهیم کرد.

مسابقه ویژه سازندگان اسکلت بیرونی

نحوه‌ی کار مسابقه‌ی تولید کنندگان اسکلت‌های بیرونی

شرکت کنندگان ملزم به ثبت درخواست برای دریافت یکی از ده جایزه‌ی کشف یا Discovery Award تا تاریخ هفتم فوریه می‌باشند. جایزه‌ی این مرحله ۵۰ هزار دلار است. متقاضیان رقابت برای دریافت یکی از پنج جایزه‌ی ۵۰۰ هزار دلاری دور نهایی تا تاریخ ۱۵ آگوست ملزم به ثبت درخواست خود هستند. یکی از گروه‌های برنده‌ی دور نهایی جایزه‌ی ۱ میلیون دلاری مسابقه را از آن خود خواهد ساخت.

آشنایی با مسابقه‌ی تولیدکنندگان اسکلت‌های بیرونی

مدیر برنامه‌ی Toyota Mobility Foundation با نام Ryan Klem این مسابقه را این طور توصیف کرد:

گروه‌های شرکت کننده برای افزایش دسترسی افراد فلج پایین تنه جامعه و محیط است. در حال حاضر ما راه حلی برای این مشکل نداریم. هدف این مسابقه همکاری با افرادی است که توانایی ساخت چنین ابزاری را دارند.

تمرکز اصلی مسابقه‌ی نامحدود حرکت، افراد دارای معلولیت کامل پایین تنه هستند. پیش‌فرض مجریان همایش نبود راه حلی اقتصادی و همه‌گیر در ارائه دستگاهی برای حرکت کامل این افراد است. آنان همچنین عقیده دارند که پژوهش‌های این حوزه نامتمرکز و پراکنده است.  گردهم‌آیی متخصص‌های این حوزه از سراسر جهان با هدف تسریع نوآوری در زمنیه‌ی مزبور انجام می‌شود.

افراد واجد شرایط مسابقه‌ی سازندگان اسکلت‌های بیرونی

این مسابقه‌ی ویژه‌ی افرادی است که دغدغه‌ی یافتن راهی برای حرکت معلولین را دارند. ابزارهای حرکت در این مورد شامل اسکلت‌های بیرونی، لباس‌های بیرونی، ربات‌های پوشیدنی، و متعلقات آن مانند کلیه‌ی نرم‌افزارهای هدایت‌کننده‌ی حرکت و ارزیابی محیط، است. شایسته است که  توسعه دهندگان منفرد و یا گروه‌ها و شرکت‌های فعال در این زمینه از این موقعیت سود برند.

در حال حاضر اسکلت‌های بیرونی REX و Wondercraft امکان حرکت را در دامنه‌ای وسیع‌تر از سایرین فراهم می‌کنند ( برای آشنایی بیشتر با REX به این لیست مراجعه نمایید). باید دید که آیا اسکلت‌های اقتصادی دیگری نیز وجود دارند؟ تعداد اندکی از مهندسین و دانشمندان جهان روی اسکلت‌های بیرونی کار می‌کنند. آن‌چه در پی گردهم‌آیی مهندسین اسکلت‌های بیرونی رخ خواهد داد،‌ و آن‌چه با مشارکت سرمایه‌گذاران برای آنان پیش خواهد آمد برای برگزار کنندگان چالش نامحدود تحرک بسیار مهم است.


بیشتر بخوانیم:

اسکلت بیرونی MARCH و سامانه ی بصری هدایت

پایان یک رقابت منحصر بفرد: Cybathlon 2016 المپیک سایبورگ ها


منبع : exoskeetonreport

استفاده و بازنشر این نوشتار تنها با ذکر لینک منبع و نام «مجله‌ی فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی» مجاز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *