هشت اسکلت بیرونی مهم صنعتی

در کارخانه‌هایی مانند Toyota، GM، Boeing و… از اسکلت های بیرونی استفاده می‌شود. این ابزارها برای دور کردن فشار از بدن کاربر و کاهش آسیب فیزیکی مفید است. در ادامه هشت اسکلت بیرونی صنعتی را مرور خواهیم کرد. بامجله فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی همراه باشید.

Levitate

AirFrame محصولی از Levitate

محصول شاخص Levitate اسکلت بیرونی بالاتنه AirFrame است. Levitate برای کاهش فشار وارده به عضلات بالاتنه به کار می‌رود. در کارهایی که بالای سر انجام می‌شود از این دستگاه استفاده می‌شود. این دستگاه در حدود ۸۰ درصد بار را از بدن دور می‌کند. شرکت به تازگی مدل نسوز این دستگاه را برای کار جوشکاری نیز توسعه داده است.

شرکت‌های Toyota، BMW و John Deere از Levitate استفاده می‌کنند.

Guardian GT

اسکلت بیرونی Guardian GT از Sarcos Robotics

Guardian GT رباتی است که کار جمعی چند ساعته را در زمانی از مرتبه دقیقه کامل می‌کند. این اسکلت بیرونی با یک بازو یا چند بازو و با باتری، گاز یا بنزین کار می‌کند. بدون درگیر شدن کاربر برداشتن نیم تن بار با این اسکلت بیرونی ساده است. این سامانه را می‌توان از دور هدایت کرد یا جایگاه کاربر را روی آن سوار کرد.

Ironhand

Ironhand از Bioservo

این دستگاه زیر دستکش و روی دست قرار می‌گیرد. با یک کوله پشتی که توان لازم را تامین می‌کند، این دستگاه قدرت انگشتان دست را افزایش می‌دهد. به ادعای شرکت سازنده چهار اندازه دستگاه Ironhand  در دسترس است. در عین حال این دستکش با اندازه دست کاربر تنظیم می‌شود.

EksoVest

EksoVest از Ekso Bionics

EksoVest یک اسکلت بیرونی بالاتنه است. پشتیبانی از بازوان این دستگاه را برای کارهای بالای سر مناسب می‌سازد. به ادعای شرکت سازنده این دستگاه سبک است و پوشش آن در هر شرایطی ساده است.

با این دستگاه برهم کنش با وزن اشیا در بازه ۲تا۷ کیلوگرم ساده است. این دستگاه دو گونه عمومی و تخصصی دارد.

EksoZeroG

EksoZeroG از شرکت Ekso Bionics

EksoZeroG مانند پایه‌ای است که دستگاه‌های سنگین را نگه می‌دارد. هر دستگاهی تا وزن ۱۹ کیلوگرم را می‌توان روی آن سوار کرد.

chairless chair

Chairless Chair از Noonee

این دستگاه با نام ergoskeleton شناخته می‌شود و برای گذر سریع از حالت ایستاده به نشسته حین کار مفید است. کل دستگاه تا وزن ۱۳۰ کیلوگرم را تحمل می‌کند. برای پوشیدن و درآوردن آن یک دقیقه زمان لازم است. این دستگاه در راه رفتن کاربر و یا خم شدن و سایر حرکات اختلالی ایجاد نمی‌کند.

سامانه MAX از SuitX

سامانه MAX یک اسکلت بیرونی منعطف است که توانایی انطباق با رنج وسیعی از امور را داراست. بنابراین در انجام کارهایی که نیاز به پشتیبانی از پاها، کمر یا شانه است به کار گرفته می‌شود.

MAX

سامانه MAX در واقع سه ماژول جدا دارد: backX، shoulderX و legX. آزمایش‌های انجام شده در دانشگاه کالیفرنیا نشان می‌دهد که MAX بار وارده به بدن کاربر تا ۶۰ درصد کاهش می‌دهد.

Guardian XO

Guardian XO از Sarcos Robotics

این ربات نخستین سامانه تمام الکتریک تمام بدن فعال صنعتی است که توان کاربر را افزایش می‌دهد. با این ربات می‌توان ساعت‌ها بارهای سنگین را بلند و جابه‌جا کرد. سامانه Guardian XO  در کل تا وزن ۹۰ کیلوگرم را تحمل می‌کند. به ادعای سازنده این ربات امکان حرکت طبیعی را به کاربر می‌دهد. و با یکبار شارژ تا هشت ساعت کار می‌کند.


بیشتر بخوانیم:
لباس اسکلت بیرونی چیست؟
روشی جدید برای تنظیم فشار خون بیماران آسیب نخاعی
افزایش کیفیت جلسات توانبخشی با ترکیب واقعیت مجازی و رباتیک پزشکی


منبع: constructiondive

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *