هفت فناوری نوین تعمیر و نگهداری جاده ها

مسیرهای جاده‌ای نقش مهمی در توسعه و رشد اقتصادی و منافع اجتماعی شهرها و روستاها ایفا می‌کنند. فرسودگی جاده تدریجی ولی مداوم اتفاق می‌افتد. به همین دلیل، افزون بر ساخت جاده، نگهداری و تعمیر مسیرهای جاده‌ای از اهمیت بسیاری برخوردار است. در این مقاله به فناوری‌های تحول‌‌آفرین تعمیر و نگهداری جاده‌ ها می‌پردازیم. با مجله‌ی فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

تعمیر و نگهداری راه‌ها هزینه‌ی هنگفتی دارد و بسیار زمان‌براست. امروزه با ایجاد فناوری‌های جدید در حوزه‌ی حمل و نقل و ساخت و ساز، روش‌های ارزان قیمت‌تر و با صرف زمان کمتر توسعه یافته است.

۱) تعمیر هوشمند منهول‌ها با Mr. Manhole

منهول (Manhole) یا چاهک بازدید برای متصل کردن چند شبکه و خط به هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. به عنوان مثال در سیستم آب و فاضلاب یا در سیستم‌های مخابراتی و برق به کار می‌رود. اگر دریچه‌ی چاهک‌ها نسبت به جاده هم‌سطح نباشد ممکن است به خودروها آسیب وارد شود. تعمیر چنین مشکلی با نیروی انسانی بسیار دشوار است. در این راستا می‌توان از سامانه‌ی Mr. Manhole بهره برد. تعمیر و نگهداری جاده ها با کمک این سیستم در مقایسه با تعمیرسنتی ارزان قیمت‌تر و با عمر طولانی‌تر است.

هفت فناوری نوین تعمیر و نگهداری جاده ها

۲) ساخت جدول، لبه پیاده‌رو و آب رو با Power Curber 5700-C

جدول‌ها و لبه‌های پیاد رو و آب روها در مسیرهای جاده ها و خیابان‌ها اهمیت دارند. ماشین ۵۷۰۰-C یکی از کارآمدترین دستگاه‌های خودکار ساخت جدول و آب‌رو است. با کمک این ماشین سرعت کار سه برابر می‌شود.

هفت فناوری نوین تعمیر و نگهداری جاده ها

۳) سامانه‌ی برقی ذوب برف Warmly Yours

در فصل زمستان و با بارش برف، جمع کردن برف از مسیرها و پاشیدن نمک در سراسر جاده در دمای پایین هوا، کاری بسیار طاقت‌فرسا است. استفاده از سیستم‌های ذوب برف در جاده‌ها می‌تواند کمک بسیاری در کاهش تصادفات و گیر افتادن در مسیرهای برفی باشد.

هفت فناوری نوین تعمیر و نگهداری جاده ها

۴) PlasticRoad : انقلابی در ساخت و ساز جاده‌ها

ساخت جاده کاری زمان‌بر است که خود باعث ترافیک در رفت و آمد می‌شود. استفاده از پلاستیک در ساخت جاده‌ها شاید بتواند کار را آسان‌تر کند. با PlasticRoad، زمان ساخت جاده از چندین ماه به چندین روز کاهش می‌یابد. بنابراین مشکلات کابل‌کشی، لوله‌کشی و مشکلات آب شهری یک شبه حل خواهد شد.

هفت فناوری نوین تعمیر و نگهداری جاده ها

۵) حذف دست‌اندازها و گودال‌ها با ChipFill

محصول ChipFill تحولی در تعمیر جاده‌های قدیمی و آسیب‌دیده ایجاد می‌کند. حفره‌ها و دست‌اندازهای ایجاد شده در مسیر را در زمان کوتاه حذف خواهد کرد.

هفت فناوری نوین تعمیر و نگهداری جاده ها

۶) آب بندی و تعمیر ترک های جاده با American Road Patch

فناوری American Road Patch بسیاری از مشکلات گودال، آب‌‌بندی و ترک جاده را حل خواهد کرد. بسیار کاربردی است و زمان صرف شده در تعمیر و نگهداری و ترافیک را کاهش می‌دهد.

هفت فناوری نوین تعمیر و نگهداری جاده ها

۷) نصب محفظه‌ی کابل با Trigona

برای نصب مجرای کابل از فناوری Trigona استفاده می‌شود. همانند دیگر فناوری‌های تعمیر و نگهداری جاده، این فناوری زمان تعمیر و ساخت را کاهش می‌دهد.


بیشتر بخوانیم:

>>کاربرد رباتیک و اتوماسیون در صنعت ساخت و ساز
>>کاربرد اسکلت های بیرونی در صنعت ساختمان سازی
>>مروری بر اخبار حوزه توان‌افزای بیماری کورونا در فروردین ۱۳۹۹


منبع: interestingengineering

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی) مجاز است»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *