ردیاب خواب Beddr SleepTuner

تجهیزات متفاوتی برای ردیابی کیفیت خواب وجود دارد. مچ بندها، لباس‌های هوشمند، تشک خواب و … از این جمله هستند. با توجه به گسترش تعداد افراد مبتلا به آپنه‌ی خواب، این امر طبیعی است. در این مقاله از مجله‌ی فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی به یک حسگر که سال ۲۰۱۹ عرضه شد به نام Beddr SleepTuner خواهیم پرداخت.

ردیاب خواب Beddr SleepTuner

Beddr SleepTuner بر خلاف سایر حسگرها روی پیشانی قرار می‌گیرد. این دستگاه نازک با استفاده از حسگر photoplethysmography یا PPG اکسیژن اشباع خون را اندازه‌گیری می‌کند. و با بهره‌گیری از شتاب سنج‌های دارای سه محور حرکت‌های کاربر را ردیابی می‌کند.

Beddr SleepTuner دارای تائیدیه FDA است. این تائیدیه به کاربران اطمینان بیشتری می‌دهد. پشتیبانی علمی و آزمایش‌های کلینیکی که در مسیر گرفتن تائیدیه انجام می‌شود این اعتماد را ایجاد خواهد کرد. به این ترتیب دستگاهی برای تشخیص و درمان بیماری‌ها عرضه شده است.

ردیاب خواب Beddr SleepTuner

طراحی Beddr SleepTuner

Beddr SleepTuner با ابعاد ۳۳٫۷mm x 24.5mm x 9.5mm بسیار کوچک است و در واقع این ابعاد برای دستگاهی با شتاب سنج، حسگر PPG، آنتن بلوتوث کم مصرف، و باتری ۱۰ ساعته بسیار کوچک است. حسگر PPG کمی بیرون زده است تا هنگامی که چسب مسطح پیرامون آن اعمال می‌شود، حسگر کاملا روی پیشانی بنشیند.

دستگاه به همراه یک کابل USB-C، آدابتور، ۱۲ عدد چسب، دفترچه‌ی راهنمای سریع و یک کیف عرضه می‌شود. استفاده از دستگاه پس از چسبانیدن آن روی پیشانی تمیز آسان است و تنها روشن کردن دستگاه کافی است. این پوشیدنی بسیار راحت است و وجود آن روی پیشانی احساس نخواهد شد.

بزرگ‌ترین مشکل به چسب روی پیشانی مربوط است. پیشانی باید بسیار تمیز باشد در غیر این صورت دستگاه از پوست جدا می‌شود. شاید افزودن یک سربند ایده‌ی مناسبی باشد.

ردیاب خواب Beddr SleepTuner

تحلیل داده ها

با توجه به اثرات آپنه‌ی خواب بر سلامت فرد، یکی از نکات مثبت در مورد این محصول Beddr آسان بودن تحلیل داده‌ها برای تشخیص احتمالی آپنه‌ی خواب است. با شمارش تعداد نفس‌های منقطع فرد می‌توان به شدت آپنه‌ی خواب پی برد. همجنین سنجش میزان اکسیژن اشباع خون مفید است زیرا با مسدود شدن منافذ تنفسی سطح اکسیژن خون کاهش می‌یابد. یکی از بهترین امکانات اپلیکیشن همراه این دستگاه نشان دادن وضعیت بدنی فرد در هنگام مسدود شدن دستگاه تنفس است.

Beddr در کنار این امکانات سایر اندازه‌گیری‌های یک ردیاب خواب را نیز انجام می‌دهد. طول خواب، الگوی تنفسی و سنجش کیفیت خواب با این دستگاه قابل اندازه‌گیری است. همچنین اپلیکیشن دستگاه با نمایش آخرین اطلاعات موجود به فرد در اصلاح سبک زندگی به منظور بهبود وضعیت خواب کمک خواهد کرد.

ردیاب خواب Beddr SleepTuner

جمع بندی

Beddr Sleep Tuner دستگاهی است که در مورد الگو و وضعیت خواب اطلاعات مفیدی بدست می‌دهد و کاربردهای کلینیکی مهمی خواهد داشت. پرفروش‌ترین کتاب Matthew Walker با نام Why We Sleep قسمتی دارد که در آن به توصیف یک اتاق خواب هوشمند می‌پردازد که با تنظیم دما و نور به افزایش کیفیت خواب فرد کمک می‌کند. این پوشیدنی قطعا در چنین اتاقی پر کاربرد است.

نکات مثبت

دارا بودن گواهی FDA و آزمایش‌های بالینی
طراحی خوب و سهولت استفاده
داده‌های قابل فهم و قابل استفاده

نکات منفی

احتمالا شب‌هایی را تجربه خواهید کرد که دستگاه از روی پیشانی افتاده است
نیاز به خرید چسب‌های بیشتر
بدون امکان اتصال به بسترهای دیگر یا ارسال اطلاعات برای پزشک معالج


بیشتر بخوانیم:
تشخیص آپنه خواب به کمک هوش مصنوعی
اندازه گیری مداوم فشار خون با پوشیدنی ها


منبع: medgadget

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *