سامانه بیونیک Prima ویژه نابینایان

پیشرفت‌های فناوری باید با ایده کمک کردن به بشریت باشد. فناوری جدید دید بیونیک از جمله این فناوری‌ها است. دید بیونیک به نابینایان امکان دیدن دوباره را هدیه می‌دهد. در ادامه این مقاله از مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی به معرفی فناوری بیونیک Prima می‌پردازیم.

سامانه بیونیک Prima ویژه نابینایان

یک شرکت فعال در زمینه بیوالکترونیک با نام Pixium Vision SA جایزه Health Tech را در سال ۲۰۲۰ برای سامانه بیونیک Prima دریافت کرده است. این سامانه نسل جدید دید بیونیک است. این فناوری به نابینایان در کسب استقلال بیشتر کمک می‌کند. سامانه Prima با هدف القای دید مصنوعی یا بیونیک به شکل درک نور طراحی شده است.

جایزه ذکر شده در MedTech Forum 2021 به فناوری‌های مهم و انقلابی در سلامت اروپا عرضه می‌شود. این جایزه را NOBEL برنامه ریزی می‌کند.

سامانه Prima از آرایه‌ای از سلول‌های فوتوولتاییک جایگزین سلول‌های گیرنده نور تشکیل شده است. با این سلول‌ها می‌توان از پروتز بینایی و دید موضعی یا غیرمستقیم هم زمان بهر برد. این گفته برای افرادی صادق است که از تخریب ماکولا(AMD) به دلیل سن بالا رنج می‌برند.

آزمایش های نهایی برای تائید Prima

این فناوری همچنان در حال توسعه است. برای اطمینان از ایمنی و مزایای سامانه Prima آخرین گام آزمایش‌های بالینی PRIMAvera است.

طبق آخرین گزارش‌ها بیماران با AMD خشک پس از استفاده از سامانه Prima بهبود زیادی در بینایی مشاهده کردند. این آزمایش‌ها نشان داد که بیماران با پروتز بینایی دید مرکزی را بدست می‌آورند و از باقیمانده دید موضعی خود برای تکمیل تصویر استفاده می‌کنند.

هدف از تکمیل این فناوری جبران امتیازات از دست رفته به واسطه کاهش بینایی ناشی از تخریب شبکیه است. باشد که این وسیله برای نابینایان مفید باشد.


بیشتر بخوانیم:
بهبود زندگی افراد دارای اختلال بینایی و شنوایی با ترکیب فناوری های کمکی
ایمپلنت مغزی چگونه بینایی را به نابینایان باز می گرداند ؟
با این کوله پشتی مجهز به هوش مصنوعی نابینایان میتوانند بدون عصا در انظار عمومی راه بروند


منبع: inceptivemind

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *