مایکروسافت هدست واقعیت افزوده هولولنز را در فروشگاه ها به نمایش میگذارد

شرکت‌های بزرگی مانند اپل، گوگل و مایکروسافت بر این باورند که فناوری واقعیت افزوده آینده‌ی روشنی دارد. بسیاری از گوشی‌های‎ هوشمند دارای قابلیت‌های واقعیت افزوده (AR) هستند با این حال به جز چند برنامه‌ی کاربردی و بازی‌های AR، واقعیت افزوده رواج نیافته است. به تازگی شرکت مایکروسافت در مسیر توسعه‌ی بیشتر واقعیت افزوده گام برداشته است. مایکروسافت قصد دارد نسخه‌ی نمایشی هدست واقعیت افزوده هولولنز را در فروشگاه‌های این شرکت به نمایش بگذارد. با این اقدام مایکروسافت، افراد بیشتری با فناوری واقعیت افزوده آشنا خواهند شد. با مجله‌ی فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

مایکروسافت هدست واقعیت افزوده هولولنز را در فروشگاه‌ها به نمایش می‌گذارد.

در این راستا، چندین هدست هولولنز برای آشنایی بازدیدکنندگان با فناوری AR در فروشگاه‌های مایکروسافت قرار خواهد گرفت. هدست‌های هولولنز به فروش نمی‌رسند و تنها برای یادگیری روش کار با آن‌ها در فروشگاه‌ها در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرند.

آنچه که هولولنز را از دیگر هدست‌ها متمایز می‌کند یکپارچه‌بودن بخش‌های مختلف سخت‌افزاری مانند صفحه‌ی نمایش، سامانه‌ی پردازش و رابط ردیابی حرکت است. این دستگاه، بی‌سیم و قابل حمل طراحی شده است. در مقابل، هدست واقعیت افزوده Magic Leap One از سه بخش جداگانه شامل عینک AR، سامانه‌ی رایانه و دستگاه هدایت از راه دور تشکیل شده است. سامانه‌ی رایانه به صورت کمربند بسته می‌شود. و دستگاه هدایت از راه دور را باید در دست بگیریم.

مایکروسافت هدست واقعیت افزوده هولولنز را در فروشگاه‌ها به نمایش می‌گذارد.

هم‌اکنون سخت‌افزار مناسب و مقرون به صرفه‌ای برای AR در بازار وجود ندارد. هدست هولولنز قیمتی برابر با ۳۰۰۰ دلار دارد. در مقابل، با این‌که دستگاه‌های مبتنی بر AR شرکت گوگل و اپل مقرون به صرفه هستند ولی سخت‌افزار با قابلیت پوشیدنی ندارند.

اپل و گوگل برنامه‌های کاربردی مانند برنامه‌‌ی مکان‌یابی روی نقشه و بازی پوکمون (Pokémon Go) را برای گوشی‌های هوشمند طراحی کرده‌اند که دارای قابلیت AR هستند. برنامه‌هایی مانند Open Snapchat و Animoji اپل و AR Emoji سامسونگ با کمک دوربین‌های سلفی گوشی، چهره یا تصویری مبتنی بر AR در بالای سر شما نشان می‌دهند.

طرفداران واقعیت مجازی مانند HTC Vive بیشتر از علاقه‌مندان واقعیت افزوده هستند. فناوری واقعیت افزوده راه طولانی در پیش دارد تا به نقطه‌ای برسد که در میان کاربران عادی طرفداران بسیاری پیدا کند. اشکال‌های نسخه‌ی نخست در هدست واقعیت افزوده نسخه‌ی دوم هولولنز برطرف شده است.

مایکروسافت هدست واقعیت افزوده هولولنز را در فروشگاه‌ها به نمایش می‌گذارد.


در همین زمینه بخوانیم:

>>Recon Jet : عینک هوشمند مناسب ورزشکاران
>>نرم‌افزار HoloAnatomy پیشگام استفاده از واقعیت افزوده در دانشکده‌های پزشکی
>>شش فناوری شگفت انگیز نابینایان و افراد با مشکلات بینایی


منبع: venturebeat

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی) مجاز است»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *