ساعت هیبریدی مناسب شما کدام است؟ (بخش نخست)

ساعت‌ هیبریدی ترکیبی از ظاهر ساعت‌های عقربه‌دار قدیمی، ردیاب‌های سلامت و ساعت‌های هوشمند هستند. در بیشتر موارد طراحی و نمایش اطلاعات در این ادوات به ساده‌ترین شکل ممکن انجام می‌گیرد. برای آشنایی با ساعت‌های هیبریدی با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

آشنایی با برترین ساعت های هیبریدی

ساعت سازان کهنه کار به تدریج طرح ساعت‌های خود را با فناوری قرن ۲۱ مخلوط می‌کنند. یک ساعت هوشمند آنالوگ یا هیبریدی یک زمان سنج با ظاهری قدیمی است. این ساعت‌ها کارکرد ساعت‌های مچی را قابلیت‌های هوشمند ترکیب می‌کنند. به طور خاص فناوری‌هایی که مشخصات سلامت فردی را ارزیابی می‌کند مد نظر است. برخی ساعت‌های هیبریدی حتی اعلان‌های تلفن همراه را نیز نمایش می‌دهند.

دسته بزرگی از پوشیدنی‌های آینده به ساعت‌های هوشمند آنالوگ متعلق خواهد بود. ساعت سازان به تدریج طرح ساعت‌های خود متنوع‌تر خواهند ساخت. ساعت سازان قدیمی ممکن است برای حفظ جایگاه خود در بازار با مشکلاتی روبه‌رو شوند. اگر به خرید پوشیدنی‌های هوشمند علاقمند هستید و ظاهر یک ساعت مچی کلاسیک را ترجیح می‌دهید، ساعت‌های هوشمند هیبریدی گزینه مناسب شما هستند. در ادامه به تعدادی از این ساعت‌ها اشاره خواهد شد.


Garmin Vivomove 3

نقاط قوت

طرح زیبا، صفحه نمایش OLED محو کننده، ردیابی کلیه مشخصات مهم سلامت، تنوع در طرح، نمایش هشدارها، ضد آب

نقاط ضعف

کارکرد کم باتری تا پنج روز

Garmin Vivomove 3

توصیف محصول

در کنار ظاهر زیبا، این ساعت هیبریدی در میان محصولات موجود و مشابه بیشترین قابلیت‌ها را دارد. در ساعت‌های هیبریدی معمولا همه چیز ساده سازی می‌شود. اما این ساعت هیبریدی متفاوت است.

Vivomove3 انواع مختلفی دارد. Vívomove 3/3S با دو اندازه مختلف جعبه( ۳۹ و ۴۴ میلیمتری)، Vívomove Style و Vívomove Luxe.

زمانی که صفحه نمایش خاموش است، هیچ تفاوتی میان این ساعت و ساعت‌های کلاسیک مچی مشاهده نمی‌شود. با چرخاندن مچ یا ضربه زدن روی صفحه آن صفحه نمایش روشن می‌شود.

اعلان‌ها روی صفحه نمایش ۸.۹ در ۱۸.۳ میلیمتری OLED نشان داده می‌شود. این عدد برای Style و Luxe ۲۴.۱ در ۱۸.۷ میلیمتر است. امکان پاسخگویی سریع (quick reply) نیز وجود دارد. عقربه‌های ساعت برای نمایش پیام‌ها یا مشخصات سلامت به کنار رانده می‌شود.

ردیابی سلامت با گام شماری، ردیابی خواب، مسافت شماری، کالری شماری، شمارش طبقاتی که از آن بالا رفتید، ضربان سنجی و حتی سنجش اکسیژن اشباع خون انجام می‌شود. ضربان سنجی با سنجش ضربان قلب در حالت استراحت انجام می‌شود. با این ساعت می‌توان تاریخچه‌ای از حرکات خاص را نیز ثبت کرد.

افزون بر این GPS و تعدادی کارکرد پیشرفته دیگر ماند سن سلامت نیز در اختیار کاربر است. اگر به دنبال حفظ آرامش هستید این ساعت میزان فشار و تنش شما را در طول روز می‌سنجد. زمان سنج مراقبه نیز برای تمرینات آرام بخش و کاهش تنش مناسب است. کارکرد باتری به طور معمول ۵ روز و با استفاده خیلی محدود از امکانات ساعت تا ۷ روز است.


Withings Steel HR Sport

نقاط قوت

طراحی زیبا، کارکرد بسیار خوب باتری، ردیابی کلیه مشخصات مهم سلامت شامل ضربان قلب، بند راحت، GPS، ضد آب

نقاط ضعف

صفحه نمایش OLED کوچک، محدودیت در نمایش اعلان‌ها

Withings Steel HR Sport

توصیف محصول

اگر به دنبال ردیابی هوشمند به همراه راهی برای نشان داده سلیقه شخصی خود هستید، ساعت هیبریدی Withings Steel HR Sprot گزینه مناسبی خواهد بود.

این نمونه دوم از این ساعت است که با GPS، ردیابی سلامت و VO2 Max برای اندازه‌گیری بهتر، عرضه می‌شود. ضربان سنج و ردیابی مشخصات پایه سلامت نیز در این وسیله تعبیه شده است.

نمایش ضربان در لحظه در طول تمرین و اطلاعات جزئی شامل مدهای مختلف ضربان قلب در طی تمرین در اپلیکیشن همراه با آن نمایش داده می‌شود. این ساعت ضربان حالت استراحت، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سلامت، برای سنجش میزان سلامت با زمان را نیز اندازه‌گیری می‌کند.

Withings Steel HR Sport

باتری قابل شارژ آن برای ۲۵ روز کار متوالی کافیست. این عدد بهترین عدد موجود در میان ضربان‌سنج‌های موجود در این رده است. پس از آن در حالت کم مصرف ساعت برای ۲۰ روز دیگر نیز کار می‌کند.

اگر به دنبال یک ساعت کلاسیک با قابلیت ردیابی سلامت هستید ساعت هیبریدی Steel HR Sport یکی دیگر از انتخاب‌های مناسب شما خواهد بود.


بیشتر بخوانیم:
مروری بر فناوری های کمکی کم شنوایان و ناشنوایان
ذهن آگاهی و پوشیدنی های هوشمند
ساعت هیبریدی مناسب شما کدام است؟ (بخش دوم)


منبع: gadgetsandwearables

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *