ساعت هیبریدی مناسب شما کدام است؟ (بخش دوم)

ساعت‌ هیبریدی ترکیبی از ظاهر ساعت‌های عقربه‌دار قدیمی، ردیاب‌های سلامت و ساعت‌های هوشمند هستند. در بیشتر موارد طراحی و نمایش اطلاعات در این ادوات به ساده‌ترین شکل ممکن انجام می‌گیرد. برای آشنایی با ساعت‌های هیبریدی با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.


Misfit Command

Misfit Command

نقاط قوت

ظاهری مدرن و ساده، کیفیت بالای ساخت، پشتیبانی از اعلان‌ها، ساعت دوم، ضد آب، کارکرد باتری در حد یک سال

نقاط ضعف

ردیابی مشخصات پایه، بدون حسگر ضربان قلب و ارتفاع سنج

توصیف محصول

ساعت Command دومین ساعت از Mifit است که در کنار ظاهری بسیار رسمی ردیابی سلامت را نیز در خود جای داده است. این ساعت ظاهری مدرن و ساده دارد در حالی که بهترین فناوری‌های روز در آن تعبیه شده است.

حسگر داخلی شتاب سنج، برای گام شماری و محاسبه مسافت یا کالری شماری و خواب مناسب است. اما ضربان سنجی در این ساعت تعبیه نشده است.

برخی ویژگی‌های ساعت‌های هوشمند در Misfit تعبیه شده است. به عنوان نمونه می‌توان از اعلان پیام‌ها، هشدارهای، قرارهای ثبت شده در تقویم، و دکمه‌ای هوشمند نام برد. در قسمت داخلی ساعت یک صفحه کوچک وجود دارد که اجازه می‌دهد مشخصه مورد نظر را انتخاب کنید.

این ساعت هیبریدی با باتری غیر قابل شارژی عرضه می‌شود که یک سال کارایی دارد. این عدد تا به امروز در میان تجهیزات Misfit بی سابقه بوده است. تا عمق ۵۰ متری این ساعت ضد آب است. بنابراین لازم نیست در مکان‌های مرطوب یا زیر آب آن را از دست خارج کنید.

این ساعت با روکش استیل ضد زن و مات عرضه می‌شود. برای شخصی سازی ظاهر آن چندین بند برای ساعت طراحی شده است.


Fossil Hybrid HR

نقاط قوت

صفحه نمایش همیشه روشن، کارایی طولانی باتری، طرح زیبا

نقاط ضعف

ردیابی مشخصات پایه سلامت

توصیف محصول

این ساعت با همکاری شرکت گوگل ساخته شده است. صفحه نمایش همیشه روشن این باتری کم مصرف نیز هست. این مورد از عقربه‌های مکانیکی ساعت نیز ناشی می‌شود. این عقربه‌ها ضربان قلب، گام، آب و هوا، اعلان‌ها و … را نشان می‌دهد. همه این امکانات به خوبی با اپلیکیشن همراه Fossil همگام می‌شود.

پنج طرح مختلف برای این ساعت پیش بینی شده است. دو مورد برای بانوان و سه مورد متناسب با سلیقه آقایان. این ساعت کلیه ردیابی‌های پایه سلامت را انجام می‌دهد و شامل حسگر ضربان سنج نیز هست. علاوه بر گام شماری و محاسبه مسافت ردیابی خواب را نیز انجام می‌دهد.

با توجه به فناوری خاص صفحه نمایش کارکرد باتری این ساعت بسیار طولانی است. تنها با یکبار شارژ ساعت برای دو هفته کار خواهد کرد. با فناوری شارژ سریع این ساعت را می‌توان در عرض یک ساعت تا میزان ۸۰ درصد شارژ کرد.


Skagen Connected

Skagen Connected

نقاط قوت

طرح ساده یا چندین استایل مختلف، پشتیبانی از اعلان‌ها، ۳ تا ۶ ماه کارکرد باتری

نقاط ضعف

ردیابی پایه سلامت بدون ضربان سنج یا ارتفاع سنج

توصیف محصول

یافتن ساعتی هوشمند به زیبایی یکی از ساعت‌های Skagen سری Connected بسیار سخت است. این گفته در مورد Signature، Hald،و Haggen Connected صادق است. با قیمتی بسیار کمتر از محصولات مشابه این ساعت گزینه خوبی برای کسانی است که در کنار ظاهر یک ساعت کلاسیک به ویژگی‌های ساعت‌های هوشمند علاقمند هستند.

مشخصات آن شامل تنظیم خودکار زمان و تاریخ، ردیابی مشخصات پایه سلامت، هدف گذاری، و ردیابی خواب است. نمایش اعلان‌های پیامک‌ها و ایمیل، نمایش زمان دو مکان مختلف، و هشدار از دیگر ویژگی‌های این ساعت است. با این دستگاه می‌توان از راه دور عکسبرداری کرد یا پخش موسیقی و … را کنترل کرد.

این ساعت با تلفن‌های iPhone و آندروید سازگار است. باتری استاندارد دکمه‌ای و سلولی است که بین ۴ تا ۶ ماه کار می‌کند. کلیدی برای آزاد کردن بند ساعت و تعویض آن وجود دارد. بندها می‌تواند چرمی، استیل، سیلیکونی یا نایلونی باشد.


Kate Spade Metro Grand

Kate Spade Metro Grand

نقاط قوت

انتخاب‌های مناسب بانوان، باتری با کارکرد ۶ ماهه، پشتیبانی از اعلان‌ها، ۳ صفحه کوچک

نقاط ضعف

ردیابی مشخصات پایه سلامت، بدون ضربان سنج یا ارتفاع سنج

توصیف محصول

باید قبول کرد که ظهور طرحی مطابق مد در حوزه ردیاب‌های سلامت اجتناب ناپذیر بود. در این مورد ظاهر و مد حرف اول را می‌زند. پس انتظار زیادی در بخش کاربرد نداریم. اما به هر حال امکانات پایه را خواهیم داشت.

Kate Spade Metro Grand گام شماری، کالری شماری، مسافت شماری و ردیابی خواب را انجام می‌دهد. همچنین اعلان‌های تلفن همراه را نشان می‌دهد. می‌توانید اهدافی برای ردیابی سلامت تعیین کنید. این دستگاه به شارژ احتیاج ندارد و با باتری قابل تعویض کار می‌کند.

این ساعت هیبریدی در رنگ‌های مشکی و طلایی-صورتی، خاکستری با تناژ نقره‌ای عرضه می‌شود. به عنوان ست هدیه دو


Withings Move ECG

Withings Move ECG

نقاط قوت

نخستین ساعت هیبریدی با ردیابی ECG، ردیابی کلیه مشخصات مهم سلامت از جمله ضربان قلب و VO2Max، پشتیبانی از اعلان‌ها، GPS تلفن همراه، صفحه نمایش کوچک برای ردیابی اهداف تعیین شده توسط کاربر

نقاط ضعف

تمرکز بیش از حد روی کارکرد بدون طراحی جذاب

توصیف محصول

پس از اینکه شرکت Apple این فناوری را باب کرد و شرکت فرانسوی Withings همان روش را ادامه داد. این ساعت هیبریدی نخستین ساعت از نوع خود با ردیابی ECG است که الکتروکاردیوگرام را ترسیم می‌کند.در داخل حاشیه‌ بدنه‌ای از استیل ضد زنگ سه الکترود مجزا گنجانیده شده است. برای خواندن اطلاعات ECG کاربر باید دو طرف این حاشیه را همزمان به مدت ۳۰ ثانیه نگاه دارد.

ردیابی کلیه مشخصات مهم سلامت از جمله ضربان قلب، ارتفاع و گام شماری نیز در دسترس است. گام شمار به صورت یک صفحه کوچک روی ساعت تعبیه شده است.

به ادعای سازنده با یک باتری دکمه‌ای ساعت برای یک سال کار خواهد کرد. خاصیت ضد آب بودن آن تا عمق ۵۰ متری حفظ می‌شود. ساعت به طور خودکار شنا، راه رفتن و دویدن را تشخیص می‌دهد. GPS داخلی در آن تعبیه نشده اما می‌توان با وصل کردن ساعت به تلفن همراه، از مکان یابی تلفن همراه بهره برد.


بیشتر بخوانیم:
مروری بر فناوری های کمکی کم شنوایان و ناشنوایان
ذهن آگاهی و پوشیدنی های هوشمند
ساعت هیبریدی مناسب شما کدام است؟ (بخش نخست)


منبع: gadgetsandwearables

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *