شش لباس هوشمند برتر در سال ۲۰۱۹

لباس‌های هوشمند، در حقیقت لباس‌های بهبود یافته با فناوری‌های جدید هستند. در برخی موارد سیم و اتصالات الکترونیکی داخل پارچه‌ی لباس تعبیه شده است و در مواردی سخت افزاری برای اتصال به تلفن هوشمند به لباس متصل شده است. برای آشنایی بیشتر با تعدادی از این پوشیدنی‌ها با مجله‌ی فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

ژاکت Jaquard

ژاکت Commuter x Jacquard از Levi

این ژاکت با همکاری Levi‌ و گوگل طراحی شده است. اتصال به تلفن همراه، مدیریت تماس‌های دریافتی، مدیریت صدا و پخش موسیقی با عملکرد لمسی سر آستین آن ممکن است. گوگل با به‌روزرسانی‌های متمادی بر عملکردهای این ژاکت خواهد افزود. متاسفانه کلیه‌ی عملکردهای Jacquard با اتصال به تلفن همراه فعال می‌شود.

عینک های snapchat

عینک Spectacles 2 از Snapchat

تصاویر و ویدوهای عینک‌های جدید Snapchat نسبت به نسخه‌ی پیشین وضوع بهتری دارند( ۱۲۱۶x1216 و ۱۶۴۲x1642 پیکسل به ترتیب). همچنین ضبط صدا با کیفیت بهتری انجام می‌شود. طرح‌های بیشتری برای این نسخه‌ی جدید عرضه شده است که شباهت بیشتری به عینک‌های معمولی دارند و در اصل عینک‌هایی آفتابی هستند که از چشم در برابر پرتوهای خورشیدی محافظت می‌نمایند. متاسفانه در این نسخه‌ی جدید نیز وجود دوربین روی عینک بیش از حد واضح است.

Nadi X لباس یوگا

Nadi X

شلوارهای یوگای Nadi X با اتصال به تلفن همراه برای اصلاح حرکات کاربر طراحی شده است. در حین تمرین نقاطی از بدن که در حالت نادرست هستند شناسایی می‌شود و کاربر در این نقاط بازخوردی لرزشی دریافت می‌کند. این پوشیدنی برای تمرین در منزل مفید است. متاسفانه اپلیکیشن همراه آن تنها ویژه‌ی دستگاه‌های IOS است. این پوشیدنی‌ها را می‌توان پس از جدا کردن باتری در ماشین لباس‌شویی شست.

Under Armour و لباس های هوشمند Athlete Recovery

Athlete Recovery از Under Armour

لباس‌های Athlete Recovery تعدادی پوشیدنی برای کمک به ورزشکاران است. این پوشیدنی‌ها گرمای بدن ورزشکار را در حین ورزش جذب کرده و به صورت تابش فروسرخ دور به بدن کاربر می‌تاباند. تابش این ناحیه از نور فروسرخ برای ترمیم عضلات و آرامش بهتر مفید است. شرکت سازنده با به کارگیری فناوری مشابهی در روبالشتی‌ و ملافه امکان استفاده از نور فروسرخ را در حین خواب نیز فراهم کرده است. این لباس‌ها به بدون نیاز به منبع تغذیه کار می‌کند اما در مورد اثر عملکرد آن پژوهش علمی مفصلی وجود ندارد.

جورابهای sensoria

جوراب های Sensoria

این جوراب‌ها در واقع حسگرهایی پارچه‌ای هستند که حرکات پای کاربر را ردیابی می‌کند و بر اساس شکل حرکت پا برای بهبود حرکت توصیه‌ای به کاربر ارائه می‌دهند. این ردیاب کلیه‌ی مشخصات مرتبط با گام شماری را پیگیری می‌کند. این جوراب از معدود پوشیدنی‌های موجود در بازار است که اطلاعات مرتبط با شکل فرود آمدن پا را جمع‌آوری می‌کند و برای نسخه‌های قدیمی‌تر Android و IOS هم کارآمد است.

جوراب دیابت siren

جوراب‌های دیابت Siren

این جوراب‌های با حسگرهایی در شش نقطه‌ی پا دمای پا را اندازه‌گیری می‌کند. اطلاعات جمع‌آوری شده برای تشخیص زخم‌های دیابت استفاده می‌شود و روی تلفن همراه به روز می‌شود. این جوراب‌های بدون منبع تغذیه کار می‌کند و قابل شست‌وشوست. متاسفانه استفاده از این جوراب‌های تنها با مشترک شدن در Siren و پرداخت ماهیانه ۱۹٫۹۵ دلار ممکن است.
برای آشنایی بیشتر با ردیاب‌های پا و جوراب‌های ویژه‌ی بیماران به این فهرست مراجعه نمایید.


بیشتر بخوانیم:
AirPods Pro با امکان خنثی سازی نویز
لباس بیرونی سبک وزن دانشگاه ChungAng راه رفتن و دویدن را سهولت می بخشد
Fitbit Charge 3 در یک نگاه


منبع: lifewire
«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی) مجاز است»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *