تلاش شرکت RE2 Robotics برای ساخت ربات های خلبان

شرکت RE2 Robotics توسط نیروی هوایی آمریکا انتخاب شده است تا ربات خلبانی بسازد که توانایی کنترل هواپیماهای رایج را که توسط خلبان‌های انسانی به پرواز درمی‌آیند، داشته باشد. شرکت RE2 سرمایه‌ی مالی لازم را از نیروی هوایی آمریکا دریافت می‌کند تا با تولید این ربات هواپیماهای معمولی را به هواپیماهای خودکار تبدیل نماید. با مجله‌ی فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی همراه باشید.

تلاش شرکت RE2 Robotics برای ساخت ربات های خلباندر این برنامه شرکت RE2 با انجام آزمایش‌هایی بر روی سامانه‌ی تولیدی خود نشان خواهد داد که این سامانه از نظر مکانیکی با هواپیما کار خواهد کرد و کنترل آن بر مبنای دستگاه‌های با قابلیت بینایی (vision-based instrumentation) انجام می‌شود. قابلیت‌های تصمیم‌گیری این ربات برای هدایت هواپیما کاملا به صورت خودکار خواهد بود و نیاز به انجام هیچ گونه تغییری بر روی هواپیما نیست.

نکته‌ی قابل توجه این پروژه این است که شرکت RE2 یک ربات را در نقش خلبان به کار برده اما همه‌ی رابط‌های کنترل و سامانه‌های گزارش انسانی را به کار گرفته است. معمولا فناوری‌های خودکار پروازی نیازمند یک‌پارچه‌سازی مستقیم و حتی سامانه‌های کنترل سفارشی پرهزینه و برگشت‌ناپذیر هستند.

عملکرد این سامانه‌ی رباتیکی بسیار انعطاف‌پذیر است و در مواقع نیاز می‌تواند کنترل هواپیما را به خلبان انسانی واگذار نماید. این پروژه نشان می‌دهد که به منظور داشتن وسایل نقلیه‌ی خودران، تهیه‌ی یک ربات و قرار دادن آن بر روی صندلی راننده به مراتب از اصلاح وسایل نقلیه آسان‌تر است.

شرکت RE2 امیدوار است که در نهایت نه تنها برای هواپیماها، بلکه برای وسایل نقلیه‌ی زمینی و زیر دریایی هم یک سامانه‌ی هدایت رباتیکی تولید کند. از آن‌جایی که در حال حاضر کلیه‌ی این وسایل نقلیه طوری طراحی شده‌اند که یک کاربری انسانی آن‌ها را هدایت کند، ساختن رباتی که بتواند در همه‌ی این وضعیت‌ها به کار گرفته شود، امکان‌پذیر است و حتی از نظر بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها مزیت‌هایی دارد.


بیشتر بخوانید:

>>سخنرانیTED: فناوری حمل و نقل فردا چگونه خواهد بود؟

با FlyJacket از دید یک پهپاد ، احساس پرواز را تجربه کنید

آزمایش موفقیت آمیز سامانه‌ی کنترل ترافیک هوایی پهپادها


منبع: techcrunch

استفاده و بازنشر این نوشتار تنها با ذکر لینک منبع و نام «مجله‌ی فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی» مجاز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *